Wenen (14-16 juni)

15 juli 2017 - Wenen, Oostenrijk

Tijd voor een nieuwe stad: Wenen. Op deze plek hadden we vooral foodgoals. We wilden graag een echte wiener snitzel en apfelstrudel. Sann wilde graag haar favoriete Oostenrijkse drankje Skiwasser weer eens drinken. Dit lukte allemaal. Floris heeft zelfs als een van de dagen als lunch én avondeten van een snitzel mogen genieten.

Maar naast dit lekkere eten was er meer. Wenen is echt een mooie stad, met brede straten en wederom mooie oude gebouwen. We bekeken alle must-sees en gingen twee keer een kerk binnen. In de eerste kerk waar we kwamen was zelfs een koor aan het repeteren. Wel bijzonder om een keer te zien.
Na dit alles waren onze voeten moe dus hebben we ons even opgeladen in het hostel. Daarna toch weer terug naar de stad (deze keer met de metro in plaats van lopend) en vonden een gezellig plekje waar snitzels verkocht werden. Het filmfestival 2017 was ook gaande in Wenen. Dus we konden nog een stuk concert op film van Lang Lang meepakken. Leuke afsluiting van de dag!

De dag erna gingen we naar Schönbrunn, een hele grote lap grond waarop het paleis van Sisi zich bevind. We hebben daar veel kamers van het paleis mogen bewonderen, met de vele portretten aan de muur, deftig meubilair en het vele goud. Het park om het paleis heen vonden we ook de moeite waard. De aangelegde tuin is namelijk prachtig. We stonden nog voor de hekken van de dierentuin, maar hier hadden we helaas geen tijd meer voor :(

Misschien nog een keer terug naar Wenen?

1. Jan van de Craats:
    17 juli 2017
    Howdy, fijn weer helemaal op de hoogte te zijn. Dat Sisi-paleis herkende Oma direct. (Uit de film) leuk hoor. Genietse saampjes en tot de volgende blog. We zien er nu al naar uit. Dikke knuffels uit de Betuwe.
  2. Opa en Oma van Dulm:
    17 juli 2017
    Wenen is echt een mooie stad misschien dat ik er nog eens kom met Opa zelf ben ik vroeger met mijn ouders geweest .Zijn de hostels ook naar wens.Floris niet zo ernstig kijken op de foto nog veel plezier en tot het volgende verslag . xxxxx voor jullie
  3. Cor en Carry:
    22 juli 2017
    Hoi vakantiegangers!!
    Leuk om zo weer een beetje met jullie mee te reizen!! Mooie foto's allemaal!! Heel veel plezier en fijne vakantie verder nog!
    Groetjes vanuit Rhenen!!