10 Aug '22 - Rome

11 augustus 2022 - Rome, Italië

We begonnen rustig vandaag. Bas en Anette lagen nog even te zonnen en Sanne nam een duik voor we om 10.30 richting treinstation vertrokken. Want ja, we gingen met de trein naar Rome. Veel makkelijker want je stapt zonder moeite in het midden van de stad uit.

Eenmaal daar hebben we ons in 3 groepen verdeeld. Corrie en Swen samen, want die moesten nog een paar foto's van Swen van vroeger 'namaken'. Daarna zijn ze dankzij Cor haar navigatie skills 3x om de Spaanse trappen gelopen voor ze de McDonald's maar hebben gezocht (schande maarja). Ze hadden nog lekkere, ietwat provocerende, snoepjes meegenomen voor ze weer op station kwamen om 19u.

Groepje 2 was oma, opa, Anette en JW. Dit groepje heeft op rustig tempo alle hoogtepunten: Colosseum, Trevi fontein, Forum Romana, Victor Emanuelplein en de Spaanse trappen. Ondertussen deden ze lekker een terrasje met bier, canneloni en de beste espresso tot nu toe volgens JW.

Bij de Spaanse trappen kwamen ze groepje 3 tegen: Elody, Bas en Sanne. Die hadden de dag gestart met een lunch in een iets chiquer tentje dan gepland. Dit was nodig want Elly had echt eerst eten nodig voor we gezellig onze wandeling konden beginnen. Wel liepen we daar meteen langs de Basiliek Van Santa Maria Maggiore.

Spontaan zijn we ergens een trap tussendoor gelopen naar de San Pietro in Vincoli, we zijn naar het Colosseum met zijn openlucht museum (niet betalend haha) om heen gelopen. Het Forum Romane. Via het Capitolijn en Victor Emanuelplein naar het Pantheon, de Trevi fontein en de Spaanse trappen gelopen. Terwijl we naar die plekken liepen hebben we menig prachtig Universiteitsgebouw bewonderd. En flink wat toeristen uitgelachen.

Uiteindelijk zijn groepje 2 en 3 samen richting station gelopen. Toen we daar bijna waren werd er bedacht dat Elly en Sanne nog hun glas van het Hard Rock Cafe misten. Hiervoor zijn Bas en Sanne nog 'even' (30min) heen en weer gelopen, en scoorden een prachtig glas.

Ondertussen bleek er een 'lichte' paniek uitgebroken op station bij de overige groepsleden. De trein die gepland was konden ze niet vinden en het kaartjes kopen was moeilijker dan gedacht. Uiteindelijk hadden we een veel mooiere route terug in de trein waar we zelfs de zon konden zien ondergaan tussen de bergen en over de rivier.

We waren rond 21.30 bij het huisje en hebben als een team een heerlijke late maaltijd in elkaar gedraaid.

Een geslaagde dag!

1. Joke/Joop:
    11 augustus 2022
    Zo te zien en te horen hebben jullie weer een prachtige dag gehad. Echt genieten. Mooie foto's. Vandaag krijgen we Dex. Wordt een hete dag. Passen ons aan. Liefs van ons
  2. Sanne van Dulm:
    11 augustus 2022
    We hebben jullie reacties gelezen. Wat leuk dat jullie meelezen met ons! We genieten enorm. Succes met de warme dagen. Hier gaan we ook nog 2 luie warme dagen tegemoed. Veel plezier met Dex. We zien jullie snel. Liefs van ons
  3. Oma:
    11 augustus 2022
    Hehehe ik heb foto’s gevonden. Ik had al twee keer een app terug gedaan ,maar kon geen foto’s vinden.hoop wel dat jullie de apps gekregen hebben.z’n oen ben ik nou.veel fijne dagen nog knuffels oma.om
  4. Sanne van Dulm:
    14 augustus 2022
    Ja zeker wel je berichtjes en alles gekregen. Heel leuk dat je kon meekijken en lezen. Liefs!