Dag 23 t/m dag 26: Auckland verkennen

24 juli 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat we iets hebben gepost voor jullie (we zijn hier ook zo druk!). Nu even een korte krachtige update van de afgelopen dagen.

Maandag was de eerste dag dat we zonder Hang dingen moesten gaan ondernemen hier in Auckland. Het leek ons leuk een beetje rond te lopen en te kijken wat we allemaal zouden tegenkomen hier in de buurt. Heel leuk plan zou je zeggen, als je tenminste de weg niet kwijt zou raken. We liepen wat door woonwijken heen, bekeken alle mooie huizen in de buurt en uiteindelijk zagen we een bordje met 'Remuera Garden' erop. Klonk veelbelovend, dus we volgden het bordje. Wat bleek, we kwamen terecht in een park met bejaardenwoningen. We besloten dus maar een andere weg te nemen. Uiteindelijk liepen veel wegen dood waardoor we niet meer precies wisten hoe we nu weer terug naar huis moesten. Kwam uiteindelijk goed! We kennen nu de buurt op ons duimpje en we hebben lekker van het zonnetje genoten (en een paar spetters regen).

De dag erop was het ongelofelijk mooi weer. Toen we buitenkwamen merkten we hoe lekker het was en konden zelfs even zonder jas lopen. We gingen met de bus naar de stad. Hier liepen we rond in de grote winkelstraten, schattige zijstraatjes en gezellige restaurantjes. Wat een knusse stad met veel karakter is Auckland! We vonden weer een boekenwinkel, en alsof onze tassen nog niet zwaar en gevuld genoeg waren, kochten we 4 boeken. Konden we weer eventjes vooruit. Grappig van deze dag was vooral het moment dat we weer terug naar huis moesten met de bus. Ik had gelezen dat Auckland de beste infrastructuur heeft van heel Nieuw-Zeeland, maar wij raakten van deze infrastructuur een beetje door de war. Hoe moeilijk kon het zijn een bus te vinden die ons brengt waar we heen moeten? Niet moeilijk, dachten we eerst. Uiteindelijk na de stad een aantal keer doorgelopen te zijn vonden we de plek waar we moesten opstappen. Niet eens een bushokje aanwezig, maar we vonden het en werden in onze straat weer afgezet.

Woensdag begon zonnig en eindigde ook zonnig. Nog zo'n dag vol lekker weer. We besloten dat we wel wat vitamine D konden gebruiken en vertrokken weer naar Auckland Downtown om vervolgens de haven te verkennen. We hadden gehoord dat de haven een onwijs gezellige plek is en we vonden dit beide meer dan waar. De haven was een gezellige plek vol banken, stoelen en zelfs ligstoelen overdekt met parasolletjes. De perfecte plek om gezellig te lunchen, met vrienden bij te kletsen of om te genieten van de zon. We waren niet de enige die dit hadden bedacht dus het was gezellig druk. We lagen lekker in de ligstoelen in de zon en zo trok de middag snel aan ons voorbij. Sanne voelde zich zo relaxed op deze plek dat ze zelfs nog even in slaap viel. Schattig! Inmiddels wisten we de bus terug wel te vinden en vervolgden we onze weg naar huis, waar een gezellige avond op ons stond te wachten met een filmpje met wijn.

Gisteren hadden we eigenlijk niet veel zin erop uit te trekken. Het weer was slecht en we hadden zin met een kopje thee in onze boeken te beginnen. Sanne maakte een heerlijke lunch voor ons en wij genoten van een boek en elkaars gezelschap. 'S avonds met z'n tweetjes eten. Esmee bakte pannenkoeken die ons goed smaakten. Wijntje erbij en dan is het al helemaal goed. Als toetje pannenkoeken met ijs, jummie! We bedachten dat pannenkoeken eigenlijk kunnen als ontbijt, lunch, avondeten en toetje. We aten pannenkoeken als avondeten én toetje en voor de volgende ochtend waren er nog pannenkoeken over voor het ontbijt. We trekken er vandaag, vrijdag 24-07 dan ook wel weer op uit. De lucht is donker maar met onze stralende gezichtjes willen we er in het Cornwall Park toch een mooie middag van maken!

Heel veel liefs xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan van de Craats:
    24 juli 2015
    Howdy daar, we hebben weer genoten van jullie blog (al duurde het wel lang voor we een nieuwe kregen) Super die pannenkoeken, oer-Hollands dus daar in Auckland. Veel fun de komenden dagen en geniet er van. Groetjes. XXX
  2. Corrie:
    24 juli 2015
    Wat een leuk verslag weer en zo te lezen genieten jullie heerlijk van de vakantie. Heel veel plezier de aankomende tijd en we volgen jullie. Dikke kus en knuffel van ons